Акредитирана в Европа лаборатория изследва асфалта на Северната скоростна тангента на София
С първо по рода си за България изследване бе проверено състоянието на настилката на Северната скоростна тангента на София. Това бе направено с помощта на георадар, без да се взимат т.нар. ядки, които изискват асфалтът да бъде дупчен. Апаратурата е на Загребския технически университет, чиято лаборатория е акредитирана в Европа за такъв тип изследвания.
Хърватските специалисти бяха у нас по покана на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и по препоръка на Европейската пътна федерация. Очаква се след анализ на събраните данни да стане ясно кои са критичните места на Северната скоростна тангента и какви допълнителни специализирани проучвания за тях може да се наложи да се направят. Защото с помощта на георадара ще се установи състоянието на всички пластове на асфалтовото покритие, както и на основата на пътя.
Темата за състоянието на Северната скоростна тангента е обществено чувствителна и по нея....
Прочетете цялата статия на следния линк: https://euctp.com