Акио Тойода казва, че електромобилите са по-замърсяващи, отколкото си представяме

Акио Тойода пояснява позицията на Toyota по отношение на електромобилите
Електрическите превозни средства може и да доминират в новините и политическите програми, но според Toyota пътят към по-чисто бъдеще не е еднопосочна улица. Докато другите автомобилни производители бързат към пълна електрификация, Toyota остава предпазлива, разширявайки бавно своята EV гама и удвоявайки усилията си в хибридите.
„Когато терминът въглеродна неутралност стана популярен, казахме като компания, че врагът е въглеродът. Трябва да се фокусираме върху това, което можем да направим веднага, за да намалим въглеродния диоксид. Това е основата на нашето решение. То не се е променило и няма да се промени“, сподели Акио Тойода в интервю.
Защо хибридите все още са важни
Тойода обясни, че 27 милиона продадени хибриди имат същото влияние върху емисиите, както 9 милиона напълно електрически автомобила. Ако в Япония се бяха произвели 9 милиона BEV, това би увеличило въглеродните емисии поради зависимостта от термални електроцентрали.
„Ако добавим и ограничената инфраструктура за зареждане в някои части на света, можем да видим защо хибридите остават по-жизнеспособно решение за близкото бъдеще“, допълни Тойода.
Toyota е пионер в хибридните технологии, откакто представи оригиналния Prius през 1997 г. Хибридите представляват значителна част от продажбите на Toyota, като опцията е налична в почти всички сегменти на превозните средства.
Мнението на Акио Тойода за електромобилите
Тойода, който преследва стратегия с множество пътища, включително хибриди, плъг-ин хибриди, водородни клетки и други, заключи:
„Трябва да разгледаме всички възможности и да работим във всички посоки. Като компания, ние сме много последователни в това, че се борим срещу въглеродния диоксид.“
Това не е първият път, когато Акио Тойода критикува индустрията за прибързаното си преминаване към напълно електрически превозни средства. Миналата година той изрази убеждението си, че електромобилите ще представляват само 30% от глобалните продажби и предупреди, че бъдеще единствено с EV може да остави 5.5 милиона работници в Япония без работа.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
