Abarth 600e: Най-мощният модел досега с до 280 к.с. и пистов режим
Мощност и производителност на Abarth 600e
Abarth разкри новия си 600e, който е най-мощният модел на марката досега. Върховата версия Scorpionissima ще се конкурира с някои от най-бързите електромобили на пазара. Тя е оборудвана с един електромотор, който доставя 280 к.с., позволявайки спринт от 0 до 100 км/ч за 5,85 секунди. Scorpionissima ще бъде произведена в лимитирана серия от 1949 броя и ще бъде налична в два цвята. По-масовата версия Turismo предлага мощност от 240 к.с., като ускорението до 100 км/ч е за 6,24 секунди.
И двете модификации развиват въртящ момент от 345Nm и максималната им скорост е ограничена до 200 км/ч. Пробегът им с едно зареждане възлиза на 334 км, като това зависи от условията на шофиране и използваните гуми.
Разнообразни режими на шофиране
Новият Abarth 600е предлага три различни режима на шофиране, които коригират мощността, чувствителността на педала на газта, както и управлението и тракшън контрола. Освен това, има и специален режим за писта, който отключва всички възможности на колата.
Върховата версия разполага и с по-големи спирачки, разработени от Alcon, както и усилено окачване, създадено от Stellantis Motorsport. Концепцията от моторните спортове се пренася и в електромотора, който е тестван в съоръженията и симулаторите на Formula E.
Интериор и технологични възможности
Кабината на Abarth 600e предлага спортни седалки, които в топ версията са с четири различни плътности, като има и спортни предпазни колани на Sabelt. Инфотейнмънт системата включва 10,25-инчов дисплей и 7-инчов виртуален кокпит с нов интерфейс, специално създаден за Abarth. Към функциите се добавят измерване на G-ускорението и симулация на звука от бензинов двигател.
Технологичните иновации включват адаптивен круиз контрол, електрическа ръчна спирачка, набор от 6 еърбега, система за предупреждение при напускане на лентата, както и Ниво 2 на автономия за топ версията.
Поръчки и наличности
Цените не са обявени още, но поръчките за новия Abarth 600е започват от днес в "основните европейски държави", а в другите ще бъдат достъпни следващия месец. Доставките се очакват в началото на следващата година.