60% от германците проявяват интерес към китайски автомобили, но реалността показва ниско търсене
Проучване: Немците са готови на думи да закупят китайски автомобили
Ново проучване, проведено от германския автомобилен клуб ADAC сред 10 079 шофьори, показва, че около 60% от анкетираните са склонни да закупят автомобил от Китай, ако цената е изгодна. Основните мотиви за покупка включват иновативни технологии, атрактивен дизайн и качество на изработката.
Интерес представя и разликата в предпочитанията по възрастови групи. Младите германци, които са по-склонни към електрически автомобили, проявяват по-голям интерес към китайските марки. Въпреки това, традиционните автомобили с вътрешно горене от Китай остават в по-ниски позиции в класацията за предпочитания.
Цената е ключов фактор за избора на китайски автомобил за 83% от анкетираните, докато 55% обръщат внимание на технологичните нововъведения, 37% на дизайна, а 26% на качеството на изработка. Въпреки положителния интерес, все още има бариери пред покупката на китайски автомобили. Около 40% от онези, които са скептични, посочват неразвита мрежа от дилъри и сервизни центрове като причина, а 39% изразяват съмнения относно тяхното качество.
Проучването също така отбелязва, че търсенето на китайски автомобили в Германия е нараснало с близо 48% през последната година. Независимо от това, пазарният дял на китайските марки в Германия остава скромен. Например, през 2023 година, те представляват само 1.18% от всички нови регистрации, докато продажбите на BYD през септември са едва 140 автомобила, в контраст с 3 758 за Tesla.