известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

5 начина, по които ви мамят в сервиза и как да се предпазите

Екип MyVe
Екип MyVe
13:52 | 29.06.2024
Време за четене: 02:47 мин.
5 начина, по които ви мамят в сервиза и как да се предпазите

Един от вариантите за измама в автосервиз е използването на евтино масло вместо висококачественото, което обикновено се предписва и зарежда при производството на автомобила. Проверка на маслото може да бъде сложен процес, но не и невъзможен.

Не се доверявайте сляпо на всичко, което пише на фактурата. Имате пълното право да поискате от сервиза да ви покаже контейнерите за маслото или кутиите с резервни части. Ако имате дори най-малкото съмнение относно оригиналността им, направете го.

Ако сервизът откаже да покаже опаковката на консумативите, това е сериозна причина за съмнение. Някои фирмени сервизи или големи обекти предлагат на клиентите си да наблюдават лично етапите на обслужване на автомобила – от прегледа до самия ремонт.

Възможно е колата ви да бъде изпратена в подизпълнител, дори ако я вкарате в реномиран автосервиз. Това не е сред най-честите измами, но не бива да се изключва, особено при дълъг ремонт. Можете да изисквате снимки от процеса на ремонт или да минавате през сервиза от време на време, за да проверявате лично процеса.

Много по-чести са опитите услуги и материали, които не са извършвани и ползвани, да бъдат включени във фактурата. Контролът тук е важен, но и труден, защото е почти невъзможно да проследите целия процес. Най-важното е да откриете най-надеждния сервиз.

Една от най-разпространените измами в сервизите е „смяната“ на работещи части с абсолютно същите. Механикът може да убеди собственика на колата, че тази или онази част изисква спешна смяна. Решението е да изискате сменената част да ви бъде показана. Ако това ви бъде отказано, почти сигурно е, че има нещо нередно.

Случва се и обратното – повредена част да бъде сменена с друга повредена. В този случай е по-лесно да се открие измамата. Помолете да ви покажат частта преди монтажа. Ако видите повреда, признаци на ремонт или боядисване, не се колебайте да поискате замяна или да отидете в друг сервиз.

Измамите на етапа диагностика също са възможни, като недобросъвестни сервизи биха могли да предпишат ремонти на случаен принцип. Затова трябва да присъствате на диагностиката.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: