известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

25-те най-големи автомобилни производители през 2025 г. по пазарна капитализация

Екип MyVe
Екип MyVe
14:04 | 29.01.2025
Време за четене: 10:00 мин.
25-те най-големи автомобилни производители през 2025 г. по пазарна капитализация

Традиционни компании и нови "играчи" през 2025 година

Към януари 2025 г. глобалната автомобилна индустрия е доминирана от разнообразна група производители, чиито пазарни капитализации отразяват техните позиции на пазара. По-долу е представен преглед на 25-те най-големи автомобилни производители по пазарна капитализация:

Ранг Компания Пазарна капитализация (USD) Държава
1 Tesla (TSLA) $1.345 трилиона САЩ
2 Toyota (TM) $245.16 милиарда Япония
3 Xiaomi (XIACF) $116.70 милиарда Китай
4 BYD (002594.SZ) $109.60 милиарда Китай
5 Ferrari (RACE) $77.50 милиарда Италия
6 General Motors (GM) $58.43 милиарда САЩ
7 Porsche (P911.DE) $56.82 милиарда Германия
8 Mercedes-Benz (MBG.DE) $56.45 милиарда Германия
9 BMW (BMW.DE) $50.50 милиарда Германия
10 Volkswagen (VOW3.DE) $49.96 милиарда Германия
11 Honda (HMC) $44.15 милиарда Япония
12 Maruti Suzuki India (MARUTI.NS) $43.75 милиарда Индия
13 Ford (F) $40.13 милиарда САЩ
14 Mahindra & Mahindra (M&M.NS) $39.22 милиарда Индия
15 Stellantis (STLA) $37.77 милиарда Нидерландия
16 Hyundai (HYMTF) $35.75 милиарда Южна Корея
17 Tata Motors (TATAMOTORS.NS) $31.65 милиарда Индия
18 Kia (000270.KS) $28.43 милиарда Южна Корея
19 Seres Group (601127.SS) $27.39 милиарда Китай
20 SAIC Motor (600104.SS) $25.90 милиарда Китай
21 Great Wall Motors (601633.SS) $25.03 милиарда Китай
22 Li Auto (LI) $24.62 милиарда Китай
23 Suzuki Motor (7269.T) $22.86 милиарда Япония
24 Geely (0175.HK) $18.39 милиарда Китай
25 Chongqing Changan (000625.SZ) $15.08 милиарда Китай

1. Tesla ($1.345 трилиона, САЩ)

Tesla продължава да доминира на пазара със своите иновативни електромобили, усъвършенствана технология за автономно шофиране и глобални гигафабрики. Модели като Model Y и Cybertruck затвърждават позицията ѝ като лидер в устойчивия транспорт.

2. Toyota ($245.16 милиарда, Япония)

Toyota остава глобален лидер благодарение на разнообразната си гама, включително хибриди като Prius и популярната Corolla. Инвестициите ѝ във водородни технологии и електромобили демонстрират ангажимента ѝ към бъдещето.

3. Xiaomi ($116.70 милиарда, Китай)

Първоначално гигант в потребителската електроника, автомобилното подразделение на Xiaomi се превърна в значим играч. Техноцентричният ѝ подход интегрира смарт устройства с електрическа мобилност, привличайки по-млади, технологично ориентирани потребители.

4. BYD ($109.60 милиарда, Китай)

BYD е пионер в батерийните технологии и производството на електромобили. Подкрепена от Уорън Бъфет, нейните електрически автобуси и автомобили доминират не само в Китай, но и на международните пазари.

5. Ferrari ($77.50 милиарда, Италия)

Ексклузивността и луксът на Ferrari я държат на върха на високопроизводителните автомобили. Въвеждането на хибридни суперколи като SF90 Stradale разширява нейната привлекателност.

6. General Motors ($58.43 милиарда, САЩ)

GM води американския преход към електромобили със своята платформа Ultium. Марки като Chevrolet и Cadillac предлагат електрически модели като Silverado EV.

7. Porsche ($56.82 милиарда, Германия)

Известна със спортните си автомобили, Porsche постига успех с електромобили като Taycan, съчетавайки лукс, производителност и устойчивост.

8. Mercedes-Benz ($56.45 милиарда, Германия)

Линията "EQ" на Mercedes-Benz от електрически превозни средства подчертава прехода ѝ към устойчивост, запазвайки характерния си лукс и иновации.

9. BMW ($50.50 милиарда, Германия)

BMW комбинира производителност и екологични инициативи със своята серия "i" електромобили и разширена гама хибридни модели.

10. Volkswagen ($49.96 милиарда, Германия)

Трансформацията на Volkswagen в марка, фокусирана върху електромобили, е очевидна с модели като ID.4. Глобалният ѝ обхват помага да запази позицията си сред водещите автомобилни производители.

11. Honda Motor Co. Ltd. ($44.15 милиарда, Япония)

Honda е известна със своята надеждност и иновации. Компанията разширява гамата си от електрически и хибридни модели, като същевременно изследва технологии за водородни горивни клетки, за да осигури устойчиво бъдеще.

12. Maruti Suzuki India Ltd. ($43.75 милиарда, Индия)

Като водещ производител на автомобили в Индия, Maruti Suzuki доминира на местния пазар с достъпни и икономични модели, адаптирани към нуждите на индийските потребители.

13. Ford Motor Company ($40.13 милиарда, САЩ)

Ford продължава да бъде значим играч в автомобилната индустрия, инвестирайки в електрически превозни средства и автономни технологии. Модели като Mustang Mach-E и електрическият F-150 Lightning демонстрират ангажимента на компанията към иновациите.

14. Mahindra & Mahindra Ltd. ($39.22 милиарда, Индия)

Mahindra е известна със своите SUV и търговски превозни средства, които са популярни както в Индия, така и на международните пазари. Компанията също така инвестира в електрически превозни средства и технологии за устойчива мобилност.

15. Stellantis N.V. ($37.77 милиарда, Нидерландия)

Създадена чрез сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles, Stellantis обединява множество известни марки като Peugeot, Citroën, Jeep и Alfa Romeo, фокусирайки се върху глобалната експанзия и електрификацията.

16. Hyundai Motor Company ($35.75 милиарда, Южна Корея)

Hyundai се утвърди като глобален лидер с разнообразна гама от превозни средства, включително електрически и водородни модели, демонстрирайки ангажимент към иновациите и устойчивостта.

17. Tata Motors Ltd. ($31.65 милиарда, Индия)

Собственик на британските марки Jaguar и Land Rover, Tata Motors разширява присъствието си на глобалния пазар, като инвестира в електрически превозни средства и модерни технологии.

18. Kia Corporation ($28.43 милиарда, Южна Корея)

Като част от Hyundai Motor Group, Kia предлага стилни и достъпни превозни средства, като същевременно разширява гамата си от електрически модели, за да отговори на нарастващото търсене на устойчив транспорт.

19. Seres Group Co. Ltd. ($27.39 милиарда, Китай)

Seres Group, известна преди като Chongqing Sokon, се фокусира върху разработката и производството на електрически превозни средства, насочени към вътрешния и международния пазар.

20. SAIC Motor Corporation Limited ($25.90 милиарда, Китай)

Като един от най-големите автомобилни производители в Китай, SAIC Motor има съвместни предприятия с компании като General Motors и Volkswagen, произвеждайки широка гама от превозни средства за различни пазари.

21. Great Wall Motor Company Limited ($25.03 милиарда, Китай)

Специализирана в производството на SUV и пикапи, Great Wall Motor разширява глобалното си присъствие и инвестира в електрически превозни средства и интелигентни автомобилни технологии.

22. Li Auto Inc. ($24.62 милиарда, Китай)

Li Auto е китайски производител на електрически превозни средства, които комбинират електрически и бензинови двигатели, за да осигурят по-голям обхват.

23. Suzuki Motor Corporation ($22.86 милиарда, Япония)

Suzuki е известна с компактните си автомобили и мотоциклети, популярни в Азия и Европа. Компанията продължава да се фокусира върху икономични и достъпни превозни средства.

24. Geely Automobile Holdings Limited ($18.39 милиарда, Китай)

Geely, собственик на Volvo Cars и значителен акционер в Daimler AG, разширява глобалното си присъствие и инвестира в електрически превозни средства и нови технологии.

25. Chongqing Changan Automobile Company Limited ($15.08 милиарда, Китай)

Changan е един от най-старите автомобилни производители в Китай, с фокус върху разработката и производството на пътнически и търговски превозни средства, включително електрически модели.

Тези компании демонстрират разнообразието и динамиката на глобалната автомобилна индустрия през 2025 г., като съчетават традиционни производствени практики с иновации и устойчиви технологии.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: