2025 Honda Civic Si: подобрения, които идват с възрастта
2025 Honda Civic Si: Еволюция на изпитаната формула
Новият 2025 Honda Civic Si е като новата година: всяка година се стремим да я направим поне малко по-добра от предишната. Civic Si за 2025 е малка еволюция на вече съществуващия модел. Това е колата, която винаги сте познавали, но подобрена. И точно това я прави страхотна.
Бързи факти за 2025 Honda Civic Si
- Двигател: Турбокомпресорен 1.5-литров четирицилиндров
- Мощност: 200 конски сили
- Трансмисия: Шестстепенна ръчна
- 0-100 км/ч: 6.5 секунди (прибл.)
- Начална цена: $29,950
Технически подобрения и нови функции
Името Civic е в своята 11-та генерация и, както миналата година, 2025 Civic Si разполага с 200 конски сили. Стандартната хеликална диференциална система и шестстепенната ръчна трансмисия продължават да предават мощността към предните колела.
Най-значимите обновления включват ревизирана система за съвпадение на оборотите при превключване на по-ниска предавка и нов 10.2-инчов дигитален клъстер за водача с индикаторни светлини за смяна на предавките, взети от модела Type R. Части от окачването, подрамката и вратите са по-ригидни от предходния модел, с "пренастроени амортисьори за използване на увеличената твърдост на каросерията", казват от Honda.
Цветови опции и интериор
Civic Si за 2025 се предлага в четири цвята: червен, черен, бял и сив (на снимката, нов за тази година). Белият и сивият струват $455 допълнително, докато черният и червеният са стандартни цветове. Вземете червения.
Интериорът на Si следва обичайния план: леки промени за спортния модел (червени "Si" значки). Интериорът има пет платнени седалки. Червените платнени седалки и "Si" шевове отпред се съчетават с обикновени черни задни седалки. Има червени акценти на таблото и шарка около скоростния лост и държачите за чаши, а колата има червени контрастни шевове навсякъде, включително на скоростния лост.
Плюсове: Изглежда страхотно, кара се още по-добре
Civic Si е удоволствие за каране. Бърза е, но не прекалено, достатъчно твърда за всяко завойче и удобна за ежедневно каране. Скоростният лост има леко, мазно движение с малко "туп" при всяка нова предавка. Управлението е тежко и отзивчиво, като се плъзга във всеки завой без да е прекалено нервно за ежедневен шофьор.
Si също така е забавна за пътниците. Педалите са толкова лесни за работа, че за някой, който редовно кара с ръчни скорости, е почти невъзможно да се спре. Дори и да се спре, Si няма да спре рязко – просто тихо ще изчака да натиснете бутона за старт-стоп, за да опитате отново.
Минуси: Интериорът не е перфектен
Много автомобилни ентусиасти не харесват, когато производителите добавят усилен (или фалшив) звук от двигателя в кабината, но аз нямам нищо против. Това прави шофирането по-завладяващо, като гледане на филм в IMAX вместо на дивана.
Интериорът на Si изглежда страхотно, но ме тревожи колко порести са материалите. Има свободно зашити платове навсякъде, което прави колата по-податлива на натрупване на прах и мръсотия. Моят автомобил, който имаше по-малко от 800 километра на одометъра, вече имаше голямо петно от прах на капака на централната конзола.
Honda Civic Si не е перфектен, но както цените на автомобилите продължават да растат, получаването на нов, само с ръчна трансмисия спортен хечбек за малко под $30,000 остава страхотна сделка. Ако всеки нов Si се стреми да бъде леко подобрение спрямо предшественика си, този модел е успех.
Конкуренти
- Hyundai Elantra N
- Volkswagen Jetta GLI