10 причини plug-in хибридите да са по-добри от електромобилите
Ерата на електрифицираната мобилност официално е пред нас и изглежда, че дните на двигателите с вътрешно горене (ДВГ) са преброени. Но дали електромобилите са единственото решение или има нещо, което може да осигури най-доброто от старите и от новите технология? Може би именно plug-in (зареждащите се) хибриди (PHEV) са ключът, който да елиминира недостатъците на изцяло електрическото зареждане (EV), като го комбинира с надеждния двигател с вътрешно горене.
С възможността за използване на синтетични горива и нарастващата цена на EV задвижванията, PHEV, с гъвкавостта на агрегатите с двойно задвижване, може да се окажат най-доброто решение за тези, които искат най-доброто от двата свята. Нарастващият брой на PHEV-моделите е доказателство, че тази технология не бива да бъде отхвърляна с лека ръка.
Ето 10 причини, поради които PHEV могат да бъдат по-добър избор в сравнение с EV:
По-малките батерии осигуряват повече гъвкавост
Теглото играе първостепенна роля за цялостната динамика на превозното средство – повече тегло, повече проблеми. Plug-in хибридните електрически превозни средства обикновено имат по-малки батерии от традиционните електромобили, което може да ги направи по-гъвкави и по-лесни за управление в повечето ситуации.
По-малкото тегло дава и по-голяма сигурност при спирането, като PHEV може да използва както спирачната система на двигателя, така и мощността от регенерираната спирачна система. Ефективните PHEV с повече от един двигател, като Ferrari SF90 и McLaren Artura, могат да извършват прецизно векторизиране на въртящия момент и драстично да подобрят управлението при висока скорост и цялостната пъргавина на автомобила.
За всекиго по нещо
Автомобили, като Chevrolet Corvette E-Ray и наскоро пуснатото BMW XM, съчетават мощта на V8 двигател с предимствата на електрифицираното задвижване. Хибридното BMW може да измине само на електричество близо 90 км, благодарение на батерията, а комбинацията от 4,4-литров V8 и електромотор осигурява мощност 653 к.с. на огромния SUV.
Електрическата система на E-Ray e много по-скромна, като позволява само 8 км на ток, но пък, ако добавите 6,2-литров V8, той осигурява на хибридната суперкола възможност за ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди. И всичко това е на цена от малко над $100 000.
Без притеснение за пробега
Най-голямото препятствие пред електрифицирането е...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg