„Свирене“ под капака на колата – основен „виновник“ е ремъкът
Основна причина за неприятните звуци под капака на вашата кола е приплъзването на клиновиден или пистов ремък, който често се нарича още задвижващ ремък (да не се бърка с ангренажен). Ако ремъкът не е сменян дълго време или е пренатегнат, той започва да издава специфични звуци. Освен това, когато, напротив, ремъкът е монтиран по-свободно върху ролките, той също често издава неприятни звуци.
Най-често проблемът се проявява при хладно и влажно време, след което приплъзването се увеличава, тъй като мокрият ремък има по-малко сцепление с шайбата. Вярно е, че не трябва да се притеснявате, ако свистенето продължава само в момента на стартиране на двигателя или след шофиране през дълбока локва. Звукът ще изчезне, когато ремъкът изсъхне. Въпреки това, ако шумът се появява постоянно, особено след стартиране на двигателя и през първите няколко километра шофиране, ремъкът трябва да се обтегне или да се смени.
Какво може да се стане в най-лошия случай?
Всичко се износва, а задвижващите ремъци във всяка кола се смятат за консуматив. Средно експлоатационният живот на ремъка е ограничен до 60 хиляди километра, но някои производители гарантират работа и до 100 – 120 хиляди или до осем години. През зимния период консумацията на енергия на автомобила обикновено се увеличава, което естествено увеличава съпротивлението на генератора. Това може да доведе до разтягане на ремъка и отслабване на обтегача. В резултат на това отново се появява въпросното „свистене“.
Не са редки случаите, когато...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg