„Как онлайн продажбите се провалиха: Истината зад „Око да види, ръка да пипне““
Онлайн продажбите на автомобили: Тенденции и предизвикателства през 2025 г.
Не беше отдавна времето, когато няколко производителя си поставиха за цел да продават колите си изцяло онлайн. От поръчката до издаването на автомобила всичко трябваше да става с помощта на компютъра.
Volvo Cars имаше амбициозната цел половината от световните автомобилни транзакции да стават онлайн до 2025 г. Тази година обаче, Volvo се отказа от този стремеж. Търговският директор на компанията сподели, че „нула процента“ от частните клиенти осъществяват цялата сделка онлайн, тъй като повечето хора предпочитат част от процеса на покупка да стане лично.
През 2018 г. Mercedes-Benz изрази желанието си да продава 25% от новите и употребявани автомобили онлайн до 2022 г. След това целта беше пренасочена към 2025 г. за „релевантни продажби на нови автомобили“. Въпреки това няма уточнение какво точно значи това и каква част от продажбите през 2023 г. са се случили онлайн.
Стив Йънг, управляващ директор на консултантската агенция ICDP, каза по време на Automotive News Europe Congress през юни, че всички производители имат проблеми с класификацията за това какво точно значи онлайн продажба.
Според проучване на ICDP, през 2017 г. само 3% от клиентите са отговорили, че биха купили кола онлайн. Същото проучване, проведено миналата година, отново показа, че 3% от клиентите биха извършили 100% от покупката онлайн. През 2017 г. процентът на хората, които са искали да купят колата изцяло офлайн, е бил 34%, докато сега пада на 17%.
Изводът е, че по-голямата част от клиентите искат най-доброто от двата свята - он- и офлайн процес на избор, поръчка и покупка. Търговският директор на Volvo казва, че клиентите искат да извършат процеса дигитално, но все пак желаят част от него да се извърши лице в лице, като тази част варира драстично спрямо всеки клиент.
Изпълнителният директор на Hyundai Europe споделя, че производителят предлага „click-to-buy решение“ в региона за хора, които искат да направят целия процес онлайн. Майкъл Коул отбелязва, че процентът на хората, които извършват цялата покупка онлайн е „много малък брой“.
Тенденциите показват, че бъдещето на автомобилните продажби ще бъде хибридно, съчетавайки удобствата на онлайн пазаруването с личния контакт, който много клиенти все още предпочитат.